01.03.2022 Ankara Eğitim Sektör Buluşmaları Konferans ve Çalıştayları, TOBB Türkiye Eğitim Meclisi koordinasyonunda TOBB İkiz Kuleler Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Selçuk Öztürk, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy ve TOBB Eğitim Meclisi Başkanı Dr. Yusuf Ekinci’nin açılış konuşmalarıyla başlayan etkinliğe; üst düzey bürokratlar, kurum sahipleri, öğretmen ve eğitimciler katıldı.
- TOBB Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı Öztürk
TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Selçuk Öztürk, eğitim
sektörünün önemli konu başlıklarını ele almak üzere toplandıklarını
hatırlatarak, “Kalkınmanın ve zenginleşmenin ana unsuru beşeri sermaye.
Yani öğrenmeye aç, yeniliğe açık, sorgulayan ve hayal kuran;
yetkin insanlar. Bunun bilinciyle eğitim camiamızın yanında olmaya, elimizden
gelen her türlü desteği vermeye çalışıyoruz, vermeye de devam edeceğiz” dedi.
TOBB olarak daha önce 81 İlde 81 Okul projesi ile ülkenin
tamamına okul kazandırdıklarını belirten Selçuk Öztürk, “Çok kısa bir süre
önce, 3 Şubat’ta yine bu salonda, Sayın Milli Eğitim Bakanımızın teşrifleri ile
imzalanan “Ulusal Eğitime Katkı Protokolü” ile 154 ilçede 154 okul yapmak üzere
harekete geçtik. Böylece TOBB olarak ülkemize kazandırdığımız eğitim tesisi
sayısı 307’ye yükselmiş olacak. Eğitime yapılan yatırımdan asla zarar
edilmeyeceğinin bilinciyle, ülkemizin geleceğine yatırım yapmaya devam edeceğiz”
diye konuştu.
Türkiye’nin, son yıllarda özel sektör ve kamu işbirliğinde
eğitim alanında büyük atılımlar yaptığını söyleyen Öztürk şöyle konuştu: “Geçmişte
özellikle eğitim kurumlarımızdaki altyapı iyi durumda değildi. Yani hem derslik
sayısı çok yetersizdi, hem de mevcut okulların fiziki şartları olması gerektiği
gibi değildi. Derslik sayısı ve okullarımızın fiziki ve kısmen teknolojik
altyapısı bakımından çok iyi bir noktaya geldik. Devletimizin ve okul
kurucularımızın gayretleri ile daha da iyi olacak.”
-Milli Eğitim Bakan
Yardımcısı Şensoy
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy da konuşmasında
toplumun tüm kesimlerinin eğitim için biraraya gelmesinin eğitimde kalite
artışına katkı sağlayacağını ifade etti. Şensoy, eğitim sisteminin kamu ve özel
eğitim kurumları ile bir bütün olarak görülmesi gerektiğine vurgu yaparak, özel
eğitim kurumlarının sistemin önemli bir yükünü üstlendiğini ve 11 bin 39 özel
eğitim kurumunda, toplam öğrencilerin yüzde 9’unun eğitim gördüğünü söyledi.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın faaliyetleri ve çalışmalarına
ilişkin bilgi veren Sadri Şensoy, okul öncesi eğitim alanında bir seferberlik
başlattıklarını kısa sürede 86 yeni ana okul inşa ettiklerini anlattı. Şensoy, okullaşma oranını okul öncesi
eğitimde yüzde 90’a ulaştırdıklarını bildirdi.
Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanlığı ve TOBB arasında
imzalanan protokolü hatırlatan Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy “154 ilçeye 154
yeni okul yapılacak. Bunun için TOBB’a çok teşekkür ediyoruz” dedi.
Mesleki eğitim konusunda da ciddi hamleler
gerçekleştirdiklerini ifade eden Şansoy, bu konuda da TOBB’un yine en önemli
paydaşları olduğunu ve eğitim-öğretim ve istihdam döngüsünü işlevsel hale
getirdiklerini kaydetti. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy, “İşbaşı
eğitimi ve stajlarla sektörü bizzat işin içine sokuyoruz” diye konuştu.
- TOBB Türkiye Eğitim
Meclisi Başkanı Ekinci
TOBB Türkiye Eğitim Meclisi Başkanı Dr. Yusuf Ekinci de Türkiye’nin,
yirmi birinci yüzyılda dünyanın ilk on ülkesinden biri olacağına inananları
rüya görmekle suçlayanların bulunduğunu ancak tarihte Türklerin her zaman
zorları başardığını anlattı.
Türkiye’nin, 99 yılda çağdaş medeniyet seviyesine ulaşmak
için büyük gayret sarfettiğini belirten Ekinci, bu gelişmenin itici güçlerinin;
demokrasi, eğitim ve bilim olduğunu söyledi.
Meclis Başkanı Ekinci şöyle konuştu: “Şimdiye kadar,
genelde, ‘kaliteli eğitim’ denilince; öğretmene düşen öğrenci sayısı, sınıf
mevcutları gibi eğitiminin kalitesine tesir eden maddi unsurlar üzerinde
duruldu. Kalite bunlarla sınırlı değildir. Bir eğitimin kalitesini, önceden
belirlenmiş amaçlara ulaşmada gösterdiği başarı, bu amaçların toplumun
ihtiyaçlarını ve beklentilerine uygunluğu belirler. Eğer, eğitimin amaçları belirlenirken
hata yapılmış ise en mükemmel uygulamalar bile kaliteli eğitim olarak
değerlendirilemez. Kaliteli eğitim öğrenci merkezlidir. Bütün derslerin ve ders
dışı eğitim faaliyetlerinin, öğrenciye; ondan beklenilen bilgi, beceri, tutum
ve davranışı kazandırmaya yönelik olarak düzenlenmesi esastır. Dersler amaç
değil, araçtır. Öğrencilerde kalıcı olması istenilen tutum ve davranış ve
yeterlilikler farklı yöntemlerle de olsa, bütün derslerde verilir.”
Günümüzde dijitalleşme ve yapay zekâya büyük ilgi gösterildiğini
ve yatırım yapıldığını dile getiren Ekinci, öğrenmedeki yükselişin bu kurgunun
temel dayanağını oluşturduğundan söz etti. Dr. Yusuf Ekinci, “Ülkemizin genç ve
dinamik nüfusunun sosyal ve ekonomik kalkınma açısından fırsata dönüşebilmesi
için öncelikle iki hususun göz önünde bulundurulması gerekir. Bunlardan ilki
Türkiye’ de her öğrencinin asgari yeterlik düzeyine erişmesini garanti altına
alacak bir sistem geliştirmek, ikincisi ise dünyayı ve birbirini anlayabilen
bir gençliği inşa etmektir” ifadesini kullandı.