ANA SAYFA | HABERLER | HABER ARŞİV | HABER ARAMA | ENGLISH
Kuyumculuk sektörü ÖTV konusunda çözüm bekliyor

18.01.2011

TOBB Kuyumculuk Sanayi Meclisi, 2011 yılının yol haritasını belirlemek üzere bir araya geldi. Stok affı, yeniden değerleme, alternatif ayarlarda ürün üretimi, ihracatta fire uygulaması ve eğitim faaliyetleri başta olmak üzere, sektörü ilgilendiren pek çok konunun ele alındığı toplantıda, en önemli sorunun, ÖTV olduğu konusunda mutabık kalındı.  Sektör temcileri, ÖTV’nin kaldırılması ya da oranının düşürülmesini istedi.

​Toplantıda, ÖTV sorununun çözülmesi ile birlikte, sektörün rekabet gücünün artacağı, istihdam yaratılacağı, kayıt dışılığın azalacağı ve benzeri pek çok alanda önemli kazanımlar elde edileceği dile getirildi.   TOBB İstanbul Hizmet Binası’nda toplanan Türkiye Kuyumculuk Sanayi Meclisi, sektörün sorunlarının çözülmesi için oluşturulacak komisyon ve alt komisyonların görevleri ile ilgili konuları ele aldı. Meclisin 2011 yılı yol haritasının tartışıldığı toplantıda; lobi faaliyetleri, sektör içi iletişim faaliyetleri, kurumsal iletişim, uluslararası sektörel tanıtımlar, sektörel fuarlar, eğitim ve Ar-Ge konularında yapılacak faaliyetler üzerinde duruldu   -Lobi faaliyetlerine ağırlık verilecek   Kuyumculuk Sanayi Meclisi yeni dönemde lobi faaliyetlerine ağırlık verecek. Meclis, bu amaçla sektör kurumlarıyla iletişim kurma ve eşgüdümlü çalışma, sektör sorunlarının devlet nezdinde ele alınması ve takibi konularına özen gösterecek. Ayrıca, meclis üyelerinin kongre, toplantı, konferans, workshop, çalıştaylara aktif katılımları sağlanacak.   Meclis toplantısında ele alınan diğer konular ise; sektörel veri tabanı oluşturulması ve güncellenmesi, üye ziyaretleri ile bu ziyaretlerin geri dönüşleri konusunda Yönetim Kurulu’na bilgi verilmesi, vergiler, pazar bilgileri, fuarlar, gümrükler, ithalat-ihracat prosedürleri ve sektör buluşmaları ile sektör içi iletişim faaliyetleri oldu.   Kuyumculuk Sanayi Meclisi üyelerinin üzerinde durduğu bir başka konu da, kurumsal iletişim oldu. Meclis üyesi Gökhan Özer toplantıda yaptığı değerlendirmede, sektörün bu konuda eksiklikler yaşadığını ortaya koydu. Kurumsal imaj yönetimi konusunda, sektörün önceki yıllara göre çok gerilediğini söyleyen Gökhan Özer, bu alanda profesyonel halkla ilişkiler ajansları ile çalışılması gerektiğine dikkat çekti.   -Uluslararası tanıtımlar için yapılması planlananlar   Toplantıda ‘uluslararası tanıtımlar’ konusu masaya yatırıldı. Önümüzdeki dönemde; “Yabancı basınla bilgi paylaşımı, uluslararası reklam çalışmalarının planlanması, Türkiye raporlarının çıkarılması için dergi editörleri ile işbirliği, yurtdışı alıcı, dernek ve kurumlardan gelen ziyaretçilere danışmanlık yapılması ve sektöre yönlendirilmesi, yabancı sivil toplum kuruluşları ile bilgi paylaşımı gibi alanlarda çalışmalar yapılması kararlaştırıldı.   Meclis’in eğitim ve Ar-Ge konusundaki iş planını ise; sektörün ihtiyaç duyduğu eğitimlerin saptanması, eğitimlerin düzenlenmesi ve sektöre bilgi verilmesi oluşturdu.  


Dumlupınar Bulvarı No:252 (Eskişehir Yolu 9.Km) 06530 /ANKARA Tel:+90(312) 218 20 00 (PBX) Faks: 219 40 90-93
Her hakkı saklıdır.© 2024 Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği