08.12.2013 Ankara Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden (TOBB) demiryolu atağı. Anadolu sanayicisinin ürettiği ürünler, Avrupa’dan sonra Baltık Ülkeleri’ne de demiryoluyla taşınacak. ‘’Viking Treni’’ ile yapılacak taşımaların Ağustos 2014 tarihinde başlaması bekleniyor.
Büyük Anadolu
Lojistik Organizasyonlar AŞ (BALO), 8 Eylül 2013 tarihinde başladığı
Anadolu ve Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılığı faaliyetlerinden
sonra, Kuzey Avrupa ve İskandinavya ülkelerine de demiryolu
taşımacılığına başlıyor.
TOBB’un öncülüğünde
kurulan BALO, yaklaşık bir yıldır sürdürdüğü görüşmelerini tamamlayarak “Viking
Kombine Taşımacılık” tren operatörleri arasına katıldı. BALO, 4- 5 Aralık 2013 tarihlerinde Beyaz
Rusya’da yapılan, Viking Treni Operatörlerinin yıllık toplantısında resmi
olarak Viking Tren Operatörü oldu. Ağustos 2014’te başlayacak yeni rotayla,
Anadolu’dan demiryolu ile toplanan yükler Tekirdağ’a ulaştırılacak ve buradan
Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Belarus ve Litvanya’ya kadar ulaşacak.
-Ağustos 2014’te başlıyor
Bugüne kadar
Anadolu sanayicisinin ürettiği ürünlerin ulaşım sorunları ve sistem olmaması
nedeniyle demiryolları ile Avrupa ve Baltık ülkelerine taşınamadığını
vurgulayan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, ‘’ BALO, bu yılın eylül ayında
Avrupa’ya tarifeli tren seferlerine başladı. İnşallah gelecek yıl ağustos
ayından itibaren Viking Treni ile Baltık ülkelerine de tarifeli tren seferleri
başlayacak. Ayrıca, 8 Eylül 2013 günü tarifeli seferlerine başlayan ve
Almanya’ya haftada iki kez tam kapasite giden BALO, Ocak 2014’den itibaren
Avrupa’ya haftalık üç trenle gitmeye başlıyor ve 2014 sonuna kadar Türkiye’nin
ihraç ürünlerini Avrupa’ya karşılıklı olarak haftada on blok trenle taşımayı
hedefliyor’’ dedi.
-"GÜL Treni’’ hazırlıkları sürüyor
Önemli bir proje
üzerinde de çalıştıklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, ‘’İstanbul’dan İslamabad’a
kadar tarifeli blok tren seferlerini başlatmak için Sayın Cumhurbaşkanımız
Abdullah Gül’ün soyadını taşıyan ‘GÜL Treni’ hazırlıklarını da yapıyoruz‘’
dedi. Türkiye’nin son 10 yılda özel sektörün dinamizmi ile ayağa kalktığını ve
koşmaya başladığını anlatan Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: ‘’ Firmalarımız
başarı hikâyelerini birbiri ardına yazıyor. Ekonomimiz büyüdükçe, vizyonumuz
da, hedeflerimiz de büyüdü. Bakış açımız değişti. Bugün, dünyanın en büyük 10
ekonomisi arasına girme, 500 milyar dolar ihracat yapma hedeflerini telaffuz
ediyoruz. Artık bu hedefler bize uzak gelmiyor. Türkiye’nin her ilini karış
karış dolaşan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim; bu hedefler hem
milletimizin, hem işadamlarımızın zihnine kazınmış durumda. Türkiye’yi
sanayi devi yapmanın yanında, bir transit geçiş yolu ve lojistik merkezi
yapmaktan bahsediyoruz. Tarihi İpek yolunu yeniden canlandırmanın planlarını
yapıyoruz. Yani, Asya ve Avrupa arasındaki stratejik konumumuzu, Türk firmaları
için daha fazla ticari kazanca dönüştürmenin arayışı içindeyiz. TOBB olarak
gerçekleştirdiğimiz gümrük kapılarının modernizasyonu ve BALO projesi bu
vizyonun sonucudur.’’
-Monocle: BALO, Türkiye’yi demiryollarının efendisi yapacak
Öte yandan dünyanın önde gelen iş ve kültür dergisi Monocle,
Türkiye’nin demiryolu devrimi yaşadığına ve demiryolu taşımacılığının
yükselmeye başladığına yer verdi.
13 bin kilometre uzunluğunda demiryoluna sahip olmasına rağmen,
Türkiye’nin ihracatının deniz karayolu ile taşındığına değinen dergide Büyük
Anadolu Lojistik Organizasyonlar’ın “Türkiye’yi demiryollarının efendisi
yapmaya soyunduğu” yorumu yer aldı.
BALO Genel Müdürü Hüseyin İşteermiş ile bir söyleşi gerçekleştiren
Monocle, BALO treninin geçen ay dört gün içerisinde Anadolu’dan Almanya’nın
Münih kentine ulaştığını yazarak, Türk hükümetinin demiryollarının gelişimi
için 2023 yılına kadar 23.5 milyar dolarlık bütçe ayırdığına dikkat çekti.