25.03.2015 Mersin Mersin Deniz Ticaret Odası’nı ziyaret eden TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, navlun noktasında denizcilik sektöründe kat edilecek çok mesafe bulunduğunu söyleyerek, “Özellikle yıllık 8 milyar dolar yurt dışına ödediğimiz navlunu biz içeride kendi taşımacılığımızda yapabiliriz. Bu büyük şans. Malımızın yüzde 13'ünü ancak Türk filoları ile taşıma şansı buluyoruz. İç Anadolu'dan başlayarak Mersin, Marmara havzası olabilme gibi bir şansı var” diye konuştu.
Mersin DTO Başkanı Cihat Lokmanoğlu ile Yönetim ve Meclis
Üyeleriyle biraraya gelen TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Marmara Bölgesi'nde
artık adım atacak yer kalmadığını, Türkiye'nin Çukurova'yı, Konya'yı ve
Kayseri'yi içine alarak başta Mersin olmak üzere bir havzada yeni bir Marmara
Bölgesi düşündüldüğünü söyledi. Bu düşüncenin faaliyete geçebilmesi için
birinci ihtiyacın yol olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi:
##946##
"Bu yol gerek Anadolu'ya ulaşım gerekse Antalya'ya ulaşım
noktasındaki çalışmaları takip ediyoruz ama sizin önceliğinizin olması gerek.
Bir diğeri, Mersin, turizm ve sanayi açsısından havaalanı önemli. Havaalanı
olmadan olmaz. Bir an önce yeniden ihale yapılması noktasında çalışmalar
yapılıyor. Mersin'in 300 kilometre yarı çapında dönene ekonomi 96 milyar lira.
Dışarı çıkmaya bile ihtiyacınız yok. Mersin olmadan ne İç Anadolu ekonomisi ne
de Güneydoğu Anadolu ekonomisi var olabilir.
-Yerli malına yüzde 15 fiyat avantajı
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, açıklamalarının sonunda
kamu kurumlarının yapmış olduğu ihalelerde yerli mala fiyat avantajı
getirildiğini ve bunun da çıkarılan bir kanunla yasalaştığını söyledi.
İhalelerde kamu kurumlarının yerli malı tercih etmesinin artık bir zorunluluk
haline geldiğine dikkat çeken Hisarcıklıoğlu şunları söyledi:
"Uluslararası anlaşmaya koyduğumuz kamu ihalelerinde yerli
malına yüzde 15'lik fiyat avantajı olmasına rağmen uygulatamadık. Bu konuda 3
defa genelge yayınlandı ama kamu idareleri bu genelgeye uymadılar. Şimdi kanunu
çıkartıldı. Artık bu zorunluluk. Çin malı, Alman malı ve Kore malı ile rekabet
içerisinde kamu ihalesine girdiğiniz zaman, avantaj sizin. Diyelim bir ürün
üretiyorsunuz ve diğer ülkelerde daha ucuz bu mal. Bunu Türkiye'de üretiyorsan,
kamu kurumu bu maldan satın alacaksa, yüzde 15'e kadar daha pahalı olarak seni
tercih etmek mecburiyetinde. Yerli malı sanayi belgesi sahibi isen bu
geçerli."