07.10.2015 Antalya YÖREX Fuarı’nın açılışında konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, "YÖREX, aslında bir vizyon işi. Bir Türkiye projesi. Anadolu'nun ruhunu, kimliğini, tüm renklerini görebilirsiniz. Türkiye'nin dört bir tarafı, birlik ve kardeşlik içinde burada yan yana katkı sağlamaktadır" diye konuştu.
TOBB’un desteği ve Antalya Ticaret Borsasının (ATB) organizasyonuyla bu yıl 6'ncısı düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX) törenle açıldı.
Ülke genelinden 68 ilden 101 oda ve borsa, 11 kalkınma ajansı, 52
kurum, 224 firmanın yanı sıra Basın İlan Kurumunun da aralarında bulunduğu 388
katılımcının yer aldığı Antalya EXPO Center'daki fuarın açılışı, Aydın folklor
ekibinin gösterisiyle başladı.
6.YÖRESEL ÜRÜNLER YÖREX FOTOĞRAFLARINA ULAŞMAK ve İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Törene, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun yanı sıra, Antalya
Valisi Muammer Türker, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya
Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Davut Çetin, Antalya Ticaret Borsası (ATB)
Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır ve bazı partilerin milletvekilleri ile
protokol üyeleri katıldı.
##1014##
Burada konuşan Hisarcıklıoğlu, YÖREX'i her sene daha da geliştirip,
büyüttüklerini belirterek, dünya çapında bir iş başarıldığını söyledi.
YÖREX'in bir vizyon işi olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, "Bu, bir
Türkiye projesi. Anadolu'nun ruhunu, kimliğini, tüm renklerini görebilirsiniz.
Türkiye'nin dört bir tarafı, birlik ve kardeşlik içinde burada yan yana katkı
sağlamaktadır. Hem ekonomik hem de sosyal bir başarı hikâyesi
yazıyorsunuz" ifadelerini kullandı.
-"Bu topraklar müteşebbis
yetiştirir"
Hisarcıklıoğlu, fuara katılımda 68 ile ulaştıklarına dikkati çekerek,
hedeflerinin 81 ilin tamamı olduğunu kaydetti.
Coğrafi işaretli ürünleri hem ulusal hem de dünya pazarına açtıklarını
anlatan Hisarcıklıoğlu, şehirleri zenginleştirmenin yolunun tanıtım ve
markalaşmayla olduğunu söyledi.
Hisarcıklıoğlu, Türkiye'de insanların müteşebbis olduğunu dile
getirerek, şöyle konuştu:
"Bu topraklar müteşebbis yetiştirir ama destekleyip, motive edecek
mekanizmalar eksik. Onların, emeklerini, ürünlerini pazara ulaştırmak lazım.
Anadolu coğrafyası aslında büyük bir hazine. Adamların bir tane ürünü var,
bizim her ilde, ilçelerde. Yöresel ürünlerle birlikte nasıl marka olabileceğini
görebilirsiniz. Bakınız elimizden kaçan fırsatlar için söylüyoruz, dünyaya
laleyi tanıtan biziz ama dünyaya laleyi marka yapan Hollanda. Hollanda, bir tek
laleden yılda 1 milyar Avro kazanıyor."
- "Markalaşmanın ilk adımı
coğrafi tescil"
Hisarcıklıoğlu, markalaşmanın ilk adımının coğrafi tescil olduğunun
altını çizerek, markalaşma ve coğrafi işaret konusunda özel sektöre destek
olunduğunu, sistemin biraz daha hızlı çalışması gerektiğini belirtti.
- "Özellikle
motivasyonumuzu düşürmek istiyorlar"
Bu konuda son yıllarda ciddi bir ivme kazandıklarını ve coğrafi işaret sayısının
183'e ulaştığını anlatan Hisarcıklıoğlu, tüm oda ve borsaların kendi yöresel
ürünlerine sahip çıktığını, tescil ettirdiğini söyledi.
Hisarcıklıoğlu, tescil için 200 de başvurunun bulunduğuna vurgu
yaparak, incirin de Avrupa'da tescil olacağını ama daha fazla ürünü tescil
ettirmek gerektiğini kaydetti. O zaman gerçek paranın kazanılabileceğini
anlatan Hisarcıklıoğlu, "Maalesef son günlerde gündemlere takılmamak
lazım. Bizim birliğimizi, beraberliğimizi özellikle motivasyonumuzu düşürmek
istiyorlar. Dışarıdan, sağdan, soldan denenlere bakmayıp, önümüze bakacağız,
geride kalanlara bakarsak arabamız geride kalır" ifadelerini kullandı.
Antalya Valisi Türker de dünyanın her yerinde şehirlerin artık
birbirlerine benzediğini anlatarak, AVM kültürünün sadece Türkiye'nin
içerisinde değil, dünyanın her yerinde birbirine benzediğini dile getirdi.
Farklılıkların, çeşitliliğin, zenginliği getiren unsur olduğunu
vurgulayan Türker, "Size ait bir farklılık varsa daha güçlü daha
zenginsiniz demektir, onun için markalaşmak, patentler, coğrafi işaretler çok
önemlidir" dedi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Türel ise YÖREX'le altı yıl öce çıkılan
yolculuğun önemli bir noktaya geldiğini vurguladı.
Böylesine önemli organizasyonlara ev sahipliği yapmanın önemine işaret
eden Türel, Antalya'nın artık dünya liginde olduğunu belirtti.
- "Tüketim bilinci artıkça
tercih doğal ürünlere kayıyor"
Türkiye Patent Enstitüsü Başkan Yardımcısı İbrahim Yaşar da yöresel
değerlerin vazgeçilmez olduğunu, ürünlere hak ettiği değerin verilmesi gerektiğini
söyledi. Tüketim bilinci arttıkça, tüketici tercihlerinin daha fazla doğal
ürünlere kaydığını anlatan Yaşar, üretimin, tutumun ve kalitenin garanti altına
alınmasının önemli olduğunu dile getirdi. Yaşar, emek hırsızlığının önüne
geçilmesi ve gerçek üreticilerin emeklerinin karşılığını alması açısından
coğrafi işaretin önemine vurguladı.
YÖREX'in açılışını gerçekleştiren protokol üyelerine, Erzurum cağ
kebabı ikram edildi. Protokol üyeleri, stantları gezerek, yöresel ürünleri
inceledi.
Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX), 11 Ekim'e kadar açık kalacak.