03.10.2019 Silifke / Mersin Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, II. Liderlik Akademisi’ne katılarak, Coğrafi İşaretler İle Tarım Kırsal Kalkınma İlişkisi konulu panelde bir konuşma yaptı.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu konuşmasında, Silifke Ticaret ve Sanayi Odası’nın önemli
bir vizyon ortaya koyduğunu belirterek, “Türkiye çapında bir ilki başlattı,
şimdi ikincisini yapıyor. Girişimcilikten, ticarete ve kalkınmadan, kişisel
gelişime birçok konuda, uzman isimleri ve akademisyenleri bir araya getirdi. Ayrıca,
tüm Mersin’i de bu konuda seferber etmeyi başardı. Herkes bu organizasyon için
elini taşın altına koydu. Bu salonda kamu ve özel sektörün, bir araya gelmiş
olması, ele vermeleri, takdire şayandır. Mersin’deki Odalarımıza, Mersin
Üniversitesi ile TOBB ETÜ’ye ve ayrıca sayın Büyükşehir Belediye Başkanımıza ve
sayın Valimize teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.
Gereğini hep vurguladıkları bir konunun iş dünyası ile üniversitelerin
buluşması olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, “İşte burada, bunun güzel bir
yansımasını görüyoruz” şeklinde konuştu.
Hisarcıklıoğlu, oda/borsaların TOBB ETÜ ile yakın ilişki içinde olmasının
da çok önemli olduğunu, TOBB ETÜ’nün Türk iş dünyasının üniversitesi olduğunu
söyleyerek, bu imkanı muhakkak kullanmalarını istedi.
Silifke Ticaret ve Sanayi Odası’nın güzel bir işe daha imza attığını
anımsatan Hisarcıklıoğlu, “Biliyorsunuz, Silifke çileği, sadece Türkiye'de
değil dünyada da tanınıyor. Ama bunu tanımak yetmez. Bunu koruyup, daha fazla
kazanca dönüştürmek lazım. İşte bunun için de Odamız, Silifke çileğine coğrafi
işaret almak içinde çalışma başlatmıştı, sonucu da aldı. Şimdi sırada Silifke
yoğurdunun tescili var, bunun için de harekete geçildi” dedi.
Hisarcıklıoğlu, Silifke Ticaret ve Sanayi Odası’nın aynı zamanda akredite
oda bir oda olduğunu, üyelerine 5 yıldızlı, Avrupa seviyesinde hizmet
kalitesinde çalıştığını uluslararası kuruluşlarca teyit ettirdiğini aktardı.
Yöresel ürünlere dikkat çeken TOBB Başkanı, yöresel ürünlere ne kadar sahip
çıkılırsa o kadar fazla kazanacaklarını söyledi.
Zenginleşmenin yolunun coğrafi işaretli ürünlerde olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu,
coğrafi işaretin 1 liraya satılan ürünün 2 liraya satılması olduğunu belirtti.
Hisarcıklıoğlu ürünlerin sadece Türkiye’de Avrupa Birliği’nde de
tescillenerek dünyaya satılması gerektiğini vurguladı.
Şu an da Türkiye’de coğrafi işaretli ürünlerin 400’ler seviyesinde olduğunu
anlatan Hisarcıklıoğlu, “Avrupa’da 3 tescilli ürünümüz var. Ürünümüze sahip
çıkmamız lazım. Baklavayı Yunanlılar tescil ettiriyordu. Bizim çalışmalarımızla
Gaziantep tescili aldı. Yoğurdumuza sahip çıkamadık ama baklava, incir ve
kayısı da tescili aldık. Fazla kazanabilmenin yolu bu. Uluslararası market
zinciri de Türkiye’den bunu istiyor. Ama coğrafi işaret olmazsa olmaz. Elimizin
altında ne kadar değer varsa, zenginlik çok fazla. Ne olur ürünlerimize sahip
çıkmamız lazım. 15 ürünümüz AB tescil aşamasında TOBB olarak takip ediyoruz”
şeklinde konuştu.
Antalya’da Yörex yöresel ürünler fuarı düzenlediklerini anımsatan
Hisarcıklıoğlu, artık bu fuarı 7 bölgede yaparak, perakendeciler ile üreticiyi
bu fuarlarda biraraya getireceklerini söyledi.
Her ilin ve her bölgenin çeşitli ürünleri olduğuna dikkat çeken
Hisarcıklıoğlu, Oda/borsaların yöresel ürünlerine sahip çıkmaya başladığını
aktardı.
Hisarcıklıoğlu, “Namazın kazası var ama fırsatın kazası olmaz. İş dünyası
olarak Kayseri’de güzel bir laf vardır. Yakın ve yekin. Şikayet etme hareket et
diyor. Şikayeti bırakıp fırsat nerde buna bakıyor olmamız lazım. Bizim
görevimiz bu” dedi.