28.04.2021 Ankara Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Ticaret Bakanlığı yetkilendirmesiyle e-ticaret sitelerine "Güven Damgası" vermeye başladıklarını belirterek, "Bu sitelerden tüketicilerimiz gönül rahatlığıyla alışveriş yapabilir hale geldi. Sizler de bir tüketici olarak alışveriş ederken siteden muhakkak 'Güven Damgası'nı arayın." dedi.
Hisarcıklıoğlu, Ticaret Bakanlığı ve TOBB himayelerinde
gerçekleştirilen "Türkiye Teknoloji Buluşmaları" etkinliği
kapsamındaki özel oturumda değerlendirmede bulundu.
Bugüne kadar "Teknoloji Buluşmaları" adı altında
26 ilde 78 etkinlik düzenlediklerini ve yüzbinlerce KOBİ ile girişimciye
ulaştıklarını ifade eden Hisarcıklıoğlu, onların dijital ortama ve yaşanan
hızlı dönüşüme ayak uydurmalarını sağladıklarını söyledi.
Hisarcıklıoğlu, dijitalleşme ve e-ticaretin şu an tüm
dünyada en çok öne çıkan konular arasında yer aldığını, yeni tip koronavirüs
(Kovid-19) salgınıyla bunların daha da önemli hale geldiğini bildirdi.
Geçen yıl Türkiye'de e-ticaret hacminin, 2019'a göre yüzde
66 artarak 226 milyar liraya yükseldiği bilgisini veren Hisarcıklıoğlu, şöyle
konuştu: "e-Ticaret hacminin genel ticarete oranı 2019'da yüzde 10 iken,
2020'de yüzde 16'ya çıktı, yüzde 60'lık gelişme oldu. Benzer şekilde de dünyada
e-ticaret yıllık bazda yüzde 18 büyüdü. 2020'de küresel e-ticaret hacmi 4,3
trilyon dolara ulaştı. Öte yandan girişimcilerimiz, e-ihracata da yönelmeye
başladı. Geçen sene e-ihracat hacmimiz 1,5 milyar dolar olarak gerçekleşti ama
daha gidecek yolumuz var. Zira dünya genelinde e-ihracatın, toplam ihracat
içindeki payı yaklaşık yüzde 4,4 seviyesinde. Bizdeyse henüz yüzde 1,3'deyiz.
Demek ki daha bunu 3 katına çıkartma potansiyelimiz var. Tüm dünya buraya
gidiyor ve bizim de bunu kaçırma gibi lüksümüz yok."
- "Tüketici için
e-ticaret alışkanlık haline gelecek"
Hisarcıklıoğlu, dünyada hızla büyüyen şirketlerin tamamının,
e-ticaret yolunu seçtiğine dikkati çekerek, bunun teknolojiyi en iyi şekilde
kullanmanın sonucu olduğunu dile getirdi.
Petrol ve doğal gazın devletler ile elitleri zengin
ettiğini, halkın zenginleşmesinin yolunun ise ticaretten geçtiğini vurgulayan
Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin internet bağlantı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı
telefon kullanım oranlarında Batı ülkelerine benzediğini, nüfusun yüzde 90'ının
mobil bağlantıya sahip olduğunu, 50 milyon kişinin düzenli olarak her gün
internete bağlandığını anlattı.
TOBB olarak bu potansiyeli harekete geçirmek istediklerine
dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, Kovid-19 salgını sonrasında da bu alana yönelimin
hız kesmeden devam edeceğini kaydetti.
Hisarcıklıoğlu, internetten alışveriş yapmaya başlayan
tüketici için e-ticaretin alışkanlık haline geleceğine işaret ederek, şu
değerlendirmede bulundu:
"İşletmelerimiz, ürün ve hizmetlerini dijital ortama
taşımak zorunda. TOBB olarak özel sektörün dijitalleşmesini ve yeni nesil
girişimciliğin gelişmesini hedefledik, bunun için çalışıyoruz. Firmalarımızı ve
girişimcilerimizi, dijital dünyaya hazırlıyoruz. Bu konuda dünyanın en büyük
küresel teknoloji firmalarından Vodafone ile çok güzel iş birlikleri ve
projeler hayata geçirdik, yenileri için de çalışıyoruz."
- "Alışverişte
sitede muhakkak Güven Damgası'nı arayın"
Ticaret Bakanlığı yetkilendirmesiyle tüketicilerde güven
duygusu tesis edebilmek için TOBB olarak e-ticaret sitelerine "Güven
Damgası" vermeye başladıklarını anımsatan Hisarcıklıoğlu, "Bu
sitelerden tüketicilerimiz gönül rahatlığıyla alışveriş yapabilir hale geldi.
Sizler de bir tüketici olarak alışveriş ederken sitede muhakkak Güven
Damgası'nı arayın." diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, dijital okuryazarlık ve KOBİ'lerin dijital
altyapılarını geliştirmek için de projeler ürettiklerini belirterek, sadece
firmadan tüketiciye değil, firmadan firmaya yapılan e-ticareti de geliştirmek
istediklerini söyledi.
Sektöre yönelik çalışmaların tümünde, sektör meclisinin
aktif olarak yer almaya devam edeceğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, yakında
finansal teknoloji sektörü için FinTek Sektör Meclisinin faaliyete geçeceğini
kaydetti.
-Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi Engin Aksoy
Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Engin Aksoy da oturumda yaptığı konuşmada, KOBİ'lere sundukları çözümler hakkında bilgi verdi. Vodafone Business olarak sundukları ürün ve hizmetlerle toplumun her kesimine dokunduklarını, toplumsal dönüşümde önemli bir rol oynadıklarını ifade eden Aksoy, pandemi sürecinde bu rollerini daha iyi gördüklerini söyledi.
Hedefledikleri toplumsal dönüşümde KOBİ'lerin de önemli bir payı bulunduğunu aktaran Aksoy, şunları kaydetti: "Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ'ler, toplam işletmelerin yüzde 99,9'unu oluşturuyor. KOBİ'lerin dijital pazarlama ve e-ticarete adaptasyonunu hızlandırmak için değerli iş ortağımız TOBB ile bir kez daha güçlerimizi birleştirdik ve KOBİ'lerimizin büyümesine katkıda bulunma yönünde çok büyük ve önemli bir adım attık. Yeni iş birliğimizde, Türkiye'nin en hızlı büyüyen başarılı şirketlerini belirleyerek görünürlüklerini artırmayı ve ekonomik bağlantılarını kuvvetlendirmeyi hedefleyen Türkiye 100 programına sponsor olarak KOBİ'ler için sunacağımız ücretsiz destek paketleriyle katkıda bulunuyoruz. Bu kapsamda, TOBB Türkiye 100 programına başvuruda bulunan tüm işletmelere Veri Odaklı SMS çözümümüzü ücretsiz sunuyoruz. Programda ilk 100'e giren işletmelere ise Sosyal Medya Reklam Hizmeti ile birlikte E-Ticaret Hizmet Paketi'ni hediye ediyoruz. TOBB Türkiye 100 programı kapsamında kazanan işletmelere toplamda 12 milyon TL değerinde fayda sağlamayı hedefliyoruz."
Engin Aksoy, dijitalleşmenin önemine işaret ederek, hangi sektörde olursa olsun artık teknolojiyi kullanmanın zorunluluk olduğunu vurguladı.
Vodafone Türkiye CEO'su Aksoy, salgın sürecinde e-ticaretin ne kadar önemli olduğunun görüldüğünü ifade ederek, "KOBİ'ler, hızla e-ticaret kanalları ile tanışarak yeni normale adapte olma çabasına girdiler. Biz de onları destekliyoruz." dedi.
(A.A.)