15.09.2021 İstanbul Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranları olduğunu belirterek, "Önemli olan bu değerli arazide yer kapabilmektir. Eskiden en işlek caddede mağaza, market sahibi olmak önemliydi. Şimdi cep telefonu ekranında yer alabilmek çok önemli." dedi.
Türkiye Perakendeciler
Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen ve üreticiden tedarikçiye, perakendecilerden sektöre hizmet sunan
firmalara kadar binlerce paydaşı bir araya getiren Yerel Zincirler Buluşuyor
(YZB) 2021 etkinliği başladı.
Sektörünün en büyük konferans ve fuarı olma özelliği taşıyan ve bu yıl
"Gelecek" temasıyla düzenlenen konferans ve fuar etkinliğinin
açılışında konuşan Hisarcıklıoğlu, üretim, tedarik ve lojistiğin son ayağı
olan perakende sektörünün,
değer zincirinin müşteri ile buluştuğu çok büyük bir organizasyon olduğunu
söyledi.
Perakende sektörünün ülke ekonomisinin
barometresi ve istihdam fabrikası olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, yerel,
ulusal ve uluslararası zincirlerin oluşturduğu bu üçlü saç ayağında,
yerel perakendecilerin çok ciddi
bir atak içinde olduğunu bildirdi.
Hisarcıklıoğlu, yerel perakendecilerin
sektördeki payını her geçen gün artırdığını kaydederek, üretici ve tüketici
arasında önemli bir köprü vazifesi gördüğünü, ekonominin gelişmesine ciddi
katkı sağladığını anlattı.
Rifat Hisarcıklıoğlu, eskiden alışverişlerin tek noktadan yapıldığını,
"Artık indirim marketleri, ulusal ve yerel marketler, benzin
istasyonlarındaki marketler, tanzim satışlar, Tarım Kredi Kooperatifleri,
e-ticaret siteleri ve hızlı teslimat şirketleri var." diye konuştu.
Alternatifin çok olduğunu, yerel marketlerin bu alternatifler içerisinde
"nasıl ayrışacakları" sorusuna cevap bulması gerektiğini dile getiren
Hisarcıklıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ortak akıl ile ortak çözümler bulmalısınız. Bu noktada bazı
önerilerim olacak. Öncelikle size bir soru sormak istiyorum; Dünyanın en
değerli arazisi nerede? Bilen var mı? Dünyanın en değerli arazisi akıllı
telefonun ekranıdır. Önemli olan bu değerli arazide yer kapabilmektir. Eskiden
en işlek caddede mağaza, market sahibi olmak önemliydi. Şimdi cep telefonu
ekranında yer alabilmek çok önemli. Peki dünyanın en değerli arazisi olan cep
telefonu ekranında nasıl yer alabiliriz? Şirketinin veya ürününün ya mobil
uygulaması olacak ya da geliştirilen mobil bir uygulamanın içerisinde yer
alacaksın. Mobil uygulamalar tüketicilere, müthiş kolaylık sağlıyor. Mobil
uygulamalar üzerinden şirket veya ürününüze ulaşılıp ulaşılamadığı tüketici
tercihlerinde çok ama çok önemli. Bu birinci madde."
- Ortaklık ve yerel
markalarla iş birliği çağrısı
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ikinci nokta olarak yerel perakendecilere, ortaklık yapmaları ve ortak
hareket etme kültürünü öğrenmelerini tavsiye ederek, şu önerilerde bulundu: "Üçüncüsü;
illerdeki yerel markalarla işbirliği yapın. Yerel üretici markaları ortak
paydaşınız olarak kurgulayın. Birlikte büyüyün. Dördüncüsü; şehirlerin
markalaşmasına yatırım yapın. Unutmayın, artık ülkeler değil şehirler rekabet
ediyor. Şehrin markasının parçası olun. Olun ki, şehrin markasıyla birlikte
büyüyün. Beşincisi; akıntıya kürek çekmeyin. Sadece perakende de değil her sektörde her
alanda düşünce tembelliğimizi bırakırsak, her şey bambaşka olacak."
Hisarcıklıoğlu, ekonomideki ve özellikle de turizm sektöründeki
toparlanmanın devam etmesiyle, perakende başta
olmak üzere, diğer sektörlere yönelik talebin artmasını beklediklerini
sözlerine ekledi.
- TPF Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında dünya ekonomisinin yüzde 3,5 küçüldüğünü ve küresel ticaret yüzde 10'a yakın daraldığını söyledi.
Dünya gıda fiyatlarının son 7 yılın en yüksek seviyesine ulaştığını ifade eden Düzgün, birçok Avrupa ülkesinde tedarik zincirinde aksamalar yaşandığını belirtti.
Düzgün, ekonomik olumsuzluklarda perakende işletmelerinin sorunun kaynağına inilmeden sorgulandığını ifade ederek, sektördeki olumsuzluklara rağmen işletmecilerin pek çok alanda katma değer yaratmaya devam ettiğini vurguladı.
Yerel zincirlerin 2020 yılında 10 bin kişiye yeni iş kapısı yarattığını belirten Düzgün, "Her yıl istihdamı artırma sözü veriyoruz. Bugüne kadar mahcup olmadık, ne mutlu ki 100 bin kişilik istihdam barajını aştık. Çalışan ailemiz büyümeye hızla devam ediyor. Ciromuz 45 milyar TL'ye ulaştı. Yerel zincirler olarak bu yıl yüzde 15 büyümeyi hedefliyoruz. Tüm paydaşlarımla tek yürek halinde hareket edip, yeni başarı hikayeleri yazacağımıza inancımız tam." değerlendirmesinde bulundu.
(A.A.)