22.09.2021 Ankara Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Boost with Facebook toplantısında yaptığı konuşmada, özel sektörün dijitalleşmesini ve yeni nesil girişimciliğin gelişmesini hedeflediklerini vurguladı. Hisarcıklıoğlu, “Bu yeni iş ortamına uyum sağlamak için girişimcileri ve KOBİ’leri, dijital ortama taşımak istiyoruz” dedi.
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu; TOBB, Facebook ve
Hackquarters iş birliği ile yürütülen ve KOBİ’lerin dijital dönüşümüne destek
olmak amacıyla tasarlanan Boost with Facebook’un çevrim içi olarak gerçekleştirilen lansmanına katıldı.
Hisarcıklıoğlu burada yaptığı konuşmada Türkiye’nin yeniliklere ve
yeni teknolojilere en hızlı uyum sağlayan ülkelerin başında geldiğine işaret
etti. “Dünyada sosyal medya platformlarını en çok kullanan ülkeler arasındayız”
diyen M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin yüzde 93’ünün mobil cihaz, yüzde
63’ünün ise sosyal medya kullandığı bilgisini verdi. Dijital dünyadaki her
gelişmeyi bilip takip ettiklerini söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Ama maalesef tüm bu
teknolojileri, iş üretmek, işimizi
geliştirmek için kullanmıyoruz. Unutmayalım ki her kriz kendi fırsatını da
içinde saklar. Pandemi sürecinde bunu bir kez daha yaşadık. Dönüşüme hazır
olanlar, işini dijitale taşıyanlar, bu sıkıntılı süreçten daha hızlı çıktılar. İşte
biz de bu nedenle TOBB olarak; özel sektörün dijitalleşmesi ve yeni nesil
girişimciliğin gelişmesini hedefliyor ve bunun için çalışıyoruz. Bu yeni iş
ortamına uyum sağlamak için girişimcileri ve KOBİ’leri, dijital ortama taşımak
istiyoruz” diye konuştu.
-İş dünyasına
dijitalleşmenin önemi anlatılıyor
Bu kapsamda üyelerin dijital dönüşüm sürecinde onlara rehberlik
yapacak altyapı imkanları sunduklarını ifade eden TOBB Başkanı, üyelere
dijitalleşme, e-ticaret konularında eğitimler verdiklerini kaydetti.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu şunları söyledi: “Dünyanın en büyük
küresel teknoloji firmalarıyla, bu kapsamda projeler üretiyoruz. Örneğin,
Turkcell ile birlikte Geleceği Yazan Kadınlar projesini gerçekleştirdik. Bu
projeyle 1800 kadın kodlama öğrendi. Facebook ile She Means Business Projesi’ni
gerçekleştirdik. 20 ilde 5.000 kadına dijital pazarlama eğitimi verdik. Sosyal
medya platformlarından satış yapmanın yollarını öğrettik. “Facebook ile Öne
Çıkın” programıyla, iş arayanlara, kendi işini kurmayı hedefleyen bireylere ve
KOBİ'lere,dijital beceriler ve çevrimiçi pazarlama yetkinlikleri kazandırmayı
hedefledik. 2021 yılında da KOBİ’lerin dijitalleşmesine destek vermeye devam
ettik. Facebook Küçük İşletmeler Küresel Durum Raporu, COVID-19 krizi sırasında
dijitalleşmeyi başaran KOBİ'lerin bu krizden diğerlerine göre daha başarılı bir
şekilde çıktıklarını gösteriyor. Ancak KOBİ'lerimiz dijitalleşme konusunda hala
çok geride. Dolayısıyla Facebook ile Öne Çıkın programının KOBİ'lerin dijital
dönüşümüne odaklaması kararı son derece önemli.”
-Online
eğitimlere 81 ilden katılım oldu
Geçen yıl gerçekleştirilen program kapsamında KOBİ’lerin yanı sıra
iş arayanlara, kendi işini kurmayı hedefleyen bireylere, dijital beceriler ve
çevrimiçi pazarlama becerilerinin kazandırılmasının hedeflendiğini anlatan
Hisarcıklıoğlu, Bu kapsamda online eğitimlere 81 ilden 6,700 katılım sağlandığını,
31 çevrimdışı ve 90 çevrimiçi etkinlik gerçekleştirildiğini bildirdi.