23.01.2014 Denizli Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türk makine sektörünün küresel pazarlarda daha rekabetçi bir konuma kavuşması için Makine Sektöründe Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’ni gerçekleştiriyor
Yaklaşık 200 makine üreticisinin daha rekabetçi olmak için
nelere ihtiyaçları olduğunu tespit etmek amacıyla gerçekleştirilen proje, T.C.
Ekonomi Bakanlığı’nın Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Hakkında
Tebliğ’i (UR-GE) kapsamında desteklenmekte. Projenin gerçekleştirildiği, Adana,
Ankara, Bursa, Denizli, Eskişehir, Gaziantep, Gebze, İstanbul, İzmir, Kayseri,
Kocaeli, Konya ve Tekirdağ’daki sanayi veya sanayi ve ticaret odaları projede
yararlanıcı kuruluşlar olarak yer almakta. Projenin danışmanlığını TEPAV yürütüyor.
Projenin Denizli ihtiyaç analizi aşamasının kapanış
toplantısı 16 Ocak 2013’te Denizli Sanayi Odası’nda gerçekleştirildi. Denizli
Sanayi Odası Genel Sekreteri Zeren Gerelioğlu, yaptığı açılış konuşmasında
Denizli Sanayi Odası’nın destek verdiği bu proje ile firmaların dış pazarlara
açılmalarına katkı vermeyi amaçladıklarını söyledi. Toplantıda, TEPAV proje
yöneticisi Ozan Acar, Denizli’den 12 makine üreticisinin daha rekabetçi olmak
için ihtiyaçlarının belirlendiği ve TEPAV tarafından hazırlanan çalışmanın
sonuçlarını aktardı.
Projeye Denizli’den
dahil olan firmaların temsilcilerinin katıldığı toplantıda, T.C. Ekonomi
Bakanlığı KOBİ ve Kümelenme Daire Başkanı Emrah Sazak ve Uzman Muhammed Emin
Torunoğlu, UR-GE Tebliğ’i hakkında bilgilendirmede bulundu. Toplantının öğleden sonraki bölümünde çalışma
kapsamında tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için bundan sonraki 3 yıl
boyunca, Denizli Sanayi Odası’nın koordinasyonunda ve projede yer alan
firmaların katılımıyla gerçekleştirilecek faaliyetler belirlendi.
- UR-GE Tebliği
T.C. Ekonomi Bakanlığı Daire Başkanı Emrah Sazak, yaptığı
konuşmada, UR-GE Tebliği’nin temel amacının, işbirliği kuruluşlarının
öncülüğünde sektörel birlikteliklerin kurulmasını desteklemek ve bu sayede
firmaların küresel rekabet güçlerinin arttırılmasına katkı sunmak olduğunu
belirtti. Sazak, UR-GE kapsamında desteklenen projelerin tümünün, odalar,
ihracatçı birlikleri ve sektörel dernekler gibi işbirliği kuruluşları
öncülüğünde gerçekleştirildiğinin ve bölgesel ve sektörel bir boyutunun
olduğunun altını çizdi.
Bir sanayi kenti olan Denizli’nin UR-GE desteklerinden
faydalanmasından duydukları memnuniyeti dile getiren Sazak, bundan sonraki 3
yıllık süreçte gerçekleştirilecek faaliyetlerin, firmaların ihracat
kapasitelerini geliştirmelerine katkı sunmasını umduklarını ekleyerek sözlerini
tamamladı.
TEPAV Proje Yöneticisi Ozan Acar ise ihtiyaç analizi
çalışmasından öne çıkan bulguları içeren bir sunum yaptı. Denizli’nin sosyoekonomik değerlendirmesini
yaparak sözlerine başlayan Acar, TR-32 Bölgesi’nin, Türkiye’deki toplam katma
değer içindeki ve sanayi sektörünün bölgedeki toplam üretim içindeki payında
yaşanan azalmaya dikkat çekti. Söz konusu azalışın bölgedeki sanayi
işletmelerinin rekabet gücündeki kısıtların da göstergesi olduğunu belirten
Acar, UR-GE desteklerinin projede yer alan firmaların rekabet gücü kısıtlarının
ortadan kaldırılmasına katkı sunmak için tasarlandığını belirtti. Firmaların
Ar-Ge ve inovasyon, tedarik, üretim ve satış/pazarlama ve servis faaliyetlerindeki
eksikliklere dikkat çeken Acar, Denizli Sanayi Odası öncülüğünde, UR-GE
kapsamında düzenlenecek eğitim ve danışmanlık ve yurtdışı pazarlama
faaliyetleri ile söz konusu eksikliklerin giderilmesine önemli katkılar
sunulabileceğini belirtti.
- 3 yıl boyunca
gerçekleştirilecek faaliyetler
Toplantının öğleden sonra gerçekleştirilen bölümünde ihtiyaç
analizinde altı çizilen eksikliklerin giderilmesi için önümüzdeki 3 yıl boyunca
gerçekleştirilecek faaliyetler planlandı. Firmalarda verimlilik ölçümü, üretim planlama
ve bütçeleme, yalın üretim ve maliyet muhasebesi sistemine geçiş konularında
danışmanlık hizmetleri alınmasına karar verildi. Almanya ve İtalya gibi makine
sektöründe öncü olan ülkelerdeki başarılı makine tasarımcılarından eğitim
alınması da öngörülen faaliyetler arasında yer aldı. Hedef ülkelerin
belirlenmesi ve bu ülkelerdeki müşterilerle ne şekilde ilişki
geliştirileceğinin belirlenmesine yönelik bir danışmanlık hizmeti alınmasına
karar verildi. Belirlenen hedef ülkelere ise firma temsilcilerinin katılımıyla
bir pazarlama seyahatinin gerçekleştirilmesi önümüzdeki dönemde yapılacak
faaliyetler arasında yerini aldı.