26.01.2017 Antalya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türk Ekonomi Bankası (TEB) ve Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) iş birliğinde EticaretSEM tarafından organize edilen Türkiye Teknoloji Buluşmaları etkinliği Antalya’da yapıldı. Toplantıya TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş da katıldı.
Türkiye Odalar ve
Borsalar Birliği (TOBB) Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, etkinlikte
yaptığı konuşmada Türkiye'nin turizmde pazarlama stratejisini dijitale
kaydırması gerektiğini bildirdi.
Etkinliğin açılış
töreninde konuşan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, özel sektörün
çatı kuruluşu olarak sektörlerin rekabet gücünü artıracak politikaların
tasarımında hükümet ile yakın çalıştıklarını söyledi. Sektörel politika
konularını sektördeki tüm aktörlerin uzlaşı içinde ele alabileceği meclisler
kurduklarını belirten Karakuş, bu anlamda geçen yıl e-ticaret meclisi
kurduklarını dile getirdi.
E-ticaret sektöründe
faaliyet gösteren önde şirketlerin üst düzey temsili ile oluşan mecliste kamu
ile yeni mevzuat tasarımında çalıştıklarına dikkati çeken Karakuş, bu
çalışmaların sonucunu ilerleyen günlerde açıklayacaklarını kaydetti.
Antalya'nın Türk
turizminin en önemli kentlerinin başında gediğine işaret eden Karakuş,
şöyle konuştu:
"Türkiye
dünyadaki en önemli turizm destinasyonlarından biri haline geldi. Dünyanın
hiçbir yerinde olmayan muhteşem tesisler açtık. 2016 turizm açısından terör ve
çevresinde yaşanan sorunlar nedeniyle zorlu geçti. Bu yıl tur operatörlerine
aşırı bağımlı yapımızla Türk turizmini ileri yapıya götürebileceğimizin mümkün
olmayacağı anlaşıldı. Turizmde dijital dünyaya entegre olabilirsek sektördeki
katma değeri artırabiliriz. Google'ın yayınladığı 2015 seyahat raporuna göre,
tatil ve iş amaçlı seyahat edenlerin yüzde 80'i seyahat planlamalarını internet
üzerinden yapıyor. Acenteler ve tur operatörlerinin oranı çok daha düşük.
Herkesin cebindeki telefon ile seyahat planlaması yapması, fiyatları
karşılaştırması, gideceği yerlerin yorumlarını okuması mümkün. Türkiye'nin de
turizmde pazarlama stratejisini dijitale kaydırması gerekiyor."
"Bizdeki güvensizlik e-ticaretin gelişmesini
engelliyor"
E-ticaretin büyümek
isteyen KOBİ'ler için fırsat olduğunun altını çizen Karakuş, şöyle
konuştu:
"E-ticaret ile tüm dünyaya ulaşmak mümkün.
Geleneksel yöntemlere takılı kalan işletmelerin ayakta kalması çok zor. Yeni
teknolojilere uyum sağlamak için iş yapma biçimlerimizi değiştirmemiz
gerekiyor. E-ticaret kurallarına uygun hareket etmemiz lazım. KOBİ'lerin
teknoloji devrimine uyum sağlayacağından kuşkumuz yok. Toplam perakendenin
ticarette sadece yüzde 2'si elektronik mecradan geçiyor. Türkiye'deki 10 kredi
kartından sadece 1, 2'si internetten alışveriş için kullanılmış. İnternet
bağlantısı yaygınlığı, kalitesi, akıllı telefon kullanımı oranlarında batı
ülkelerine benziyoruz. İnternette çok laf, az iş üretiyoruz. Facebook kullanıcı
sayısında dünyada 6'ncı, İnstagram'da ise dünyada 4'üncüyüz. İnternetin sunduğu
fırsatlardan tam olarak yararlanamamamızın en büyük nedeni, güven eksikliği.
Dünya değerler anketine göre 'başka insanlara güvenirim' diyenlerin oranı
Türkiye'de yüzde 8. Bizdeki güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor.
İnsanlar kredi kartı bilgilerini online ortamda paylaşmak istemiyor. Gümrük ve
Ticaret Bakanlığımız ile bu konuda çalışmalarımız var. Bakanlık e-ticaretin
gelişmesi için büyük bir çaba gösteriyor."